02-08-2008 Santa Monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu 02-08-2008 Santa Monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

02-08-2008 Santa Monica

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Santa Monica

Vandaag hebben we een stranddag. Volgens de weersberichten wordt 32 graden! Maar als we ’s morgens de gordijnen opzij schuiven zien we dat het bewolkt is en dan een beetje bewolkt maar echt zwaar bewolkt. We gaan toch gewoon naar de pier. Het is wel lekker warm dus dan maar naar het strand zonder zon. Ik vind het eigenlijk wel prima want we hebben alle vier nog niet veel zon gehad (behalve gezicht en armen) dus de kans op verbranden is dan ook niet zo groot. Het strand is kilometers lang en heel breed met om de 50 meter een echt “baywatch-hokje”. Wat wel jammer is is dat er geen strandbedjes zijn dus zullen we gewoon op ons handdoekje moeten zitten. Het water is niet echt koud en de er zijn flinke golven. We hebben heerlijk een paar uur gezwommen en lekker lui gelegen. Tegen 16.00 uur zijn we naar de Travelodge terug gegaan zodat iedereen even snel kon douchen en omkleden. Daarna zijn we naar de 3rd Street Promenade gelopen. Dit is een, voor verkeer afgesloten, winkelstraat met heel veel straatmuzikanten en andere mafkezen die hun kunsten willen vertonen. Zo was er bijvoorbeeld een living statue, een acrobaat zonder benen en een man die heel raar stond te fluiten; het was net alsof hij een kanariepiet had ingeslikt. Nadat we gegeten hebben moesten we nog voor Rebecca op pad. Zij wilde van haar verjaardagsgeld nog een i-pod kopen. Ze is geslaagd en ze is er heel erg blij mee. Tegen een uur of 10 zijn we nog naar de pier van Santa Monica gelopen. De pier staat vol met kraampjes er is overal muziek en verder is het precies een kermis. De meisjes gaan natuurlijk nog even in de achtbaan en daarna spelen nog wat spelletjes in de amusementshal. Je kunt daar nog spelletjes doen voor 1 dollar (+/- euro 0,65). Als om 24.00 uur thuis zijn wil Rebecca natuurlijk nog even haar i-pod uitpakken en uitproberen. Dus je raad het al: weer is het te laat geworden. Maar ja, morgen de wekker maar een half uurtje later zetten.