Zondag 21 juli 2013 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu Zondag 21 juli 2013 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

Zondag 21 juli 2013

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Zondag 21 juli 2013
Vanaf het busstation waar we zojuist zijn afgezet gaan we met de tuktuk naar ons hotel. Het is een hotel wat ik even snel heb moeten
boeken omdat we een dag later aankwamen dan gepland. Het is een mooi hotel (het is geen hotel wat ik normaal gesproken zou boeken,
ik hou meer van echte authentieke pensionnetjes, maar dit hotel is centraal gelegen en van alle gemakken voorzien). Om 7.30 uur zijn we
in ons hotel en een goed uur later worden we alweer opgepikt door een tuktuk. Vandaag hebben we Thaise kooklessen op het programma
staan. Nu we wat hebben moeten omboeken is het wel allemaal wat aanpoten, maar ja, we willen nou eenmaal niets missen. Onze groep
bestaat uit 11 man: 5 Amerikanen, 1 Zwitser, 1 Canadees en 4 Nederlanders (wij dus). Wij gaan een 6 gangen menu maken. Bij iedere gang kun je
uit zo'n gerechten kiezen welke je wilt maken. Het is superleuk maar ook best wel vermoeiend en een lange dag want je moet niet vergeten
dat we net pas uit de nachtbus komen. We maken onder andere twee soorten soep, twee curries (gele en junglecurry (15 spaanse pepertjes
gingen er in) mini loempia's, kipsalade, een prutje 'massaman' genoemd en weet ik veel wat nog meer en als toetje kokosnoot met pompoen
en sticky rice met mango.
Heel leuk allemaal en best veel geleerd. Je hebt niet in de gaten hoeveel kruiden en specerijen er in de curries gedaan worden. We hebben
de recepten meegekregen voor thuis.... dus wie weet maken we ooit nog eens eens echt Thais menu. Om half 5 zijn we terug bij ons hotel en
daar komen we erachter dat we de zwemspullen zijn vergeten in Ayutthya. Nou dat weer.... en morgen gaan we een 3-daagse jungle trek
doen. Arnjo en Veronique kopen nog even snel wat zwemspullen. Om 18.00 uur komt er iemand naar ons hotel om ons informeren over die
jungletrek. Zijn naam is: Kaan. Een klein grappig baasje. Hij zegt dat wij maximaal 1 rugzak per 2 personen mee mogen nemen. We zwemspullen,
verschoning, zaklampen en toiletspullen meenemen. Meer niet. Hij komt ons de volgende ochtend om 9.00 uur ophalen. 's Avonds pakken we
de rugzakken in. Vanwege de beperkte ruimte moeten we keuzes maken. De lakenzakken die ik in Nederland al had gekocht moeten we dus
in het hotel laten. Hmm, als we daar maar geen spijt van krijgen. We gaan op tijd naar bed. We zijn benieuwd wat morgen ons gaat brengen.