Maandag 22 juli 2013 Jungletrek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu Maandag 22 juli 2013 Jungletrek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

Maandag 22 juli 2013 Jungletrek

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Maandag 22 juli 2013
Zoals jullie weten hebben wij een driedaagse 'lichte' jungletrek geboekt. Volgens de omschrijving gaat het om een lichte wandeling die
iedereen met een normale conditie kan doen. Nou, moet lukken zou je denken. Nu ik dit zit typen hebben wij de jungletrek al achter de
rug en ik kan jullie alvast vertellen dat het een unieke ervaring was die wij geen van alle zouden hebben willen missen. Als jullie zometeen
mijn verslag gaan lezen krijg je echter een hele andere indruk maar daar moeten jullie maar even doorheen prikken want, zoals ik al zei,
achteraf was het fantastisch.
Om 9.00 uur 's morgens staat onze gids Kaan ons al op te wachten. Met een minibusje halen we de andere kandidaten op: 4 Belgen, een
gezin waar de vader tandarts is, de moeder huisarts en beide kinderen afgestudeerd zijn. Als ze er aan komen lopen valt ons meteen op
dat ze zich gekleed hebben alsof ze met een Himalaya expeditie meegaan. Hele stevige wandelschoenen hebben ze, allemaal lange afrits
broeken en allevier(!) een grote eigen rugzak. Daar zitten we dan te koekeloeren. Wij in korte broeken, normale gympen aan en 2 kleine
rugzakjes gevuld met het hoogst noodzakelijke. Even verderop pikken we nog 2 Nederlanders op. Later vertelt zij dat ze speciaal voor deze
tour stevige wandelschoenen heeft aangeschaft. Onze eerste bestemming is een marktje waar onze gids eten zal voor vanavond. De rit
ernaar toe duurt ongeveer 1,5 uur. In die tijd raken we aan de praat met de andere kandidaten. Of aan de praat.... hun praten en wij luisteren.
De ene doet 3 keer per week hardlopen en 1 keer per week fietsen. Ze is in topconditie. Beide heren fietsen graag: de één heeft vorig jaar
geloof ik nog Luik-Bastenaken-Luik gefiestst en de ander heeft ooit eens 325 kilometer aan één stuk gefietst binnen 14 uur of zo (ik kan er
paar uur naast zitten hoor). Het Belgische gezin had al meerdere trekkings gedaan waaronder die naar de Machu Pichu in Peru. Bij beide
gezinnen draait het om sport en conditie. Ik begin mij nu toch wel een beetje onrustig te voelen. Als
we bij de markt aankomen koopt Kaan een kip en nog wat eten. Vanuit de markt rijden we door naar een waterval waar we even kunnen
zwemmen of pootje baden. Kaan maakt voor Rebecca en Veronique twee hoedjes van banenenbladeren. We gaan verder met de auto de
bergen in en stoppen om te lunchen. Heel simpel: rijst met watersoep. Na de lunch rijden we nog een stuk en dan begint de jungletrek.
Toevallig loop ik voorop..... en daar begon de ellende al. Het had net heel hard geregend en de grond was glibberig. Gelijk moesten we
klimmen en niet zo zuinig ook. Ik voelde te hete adem van Joop Zoetemelk en Irene van Moorsel in mijn nek. Ik was mij ontzettend aan
het uitsloven met als gevolg dat ik halverwege de berg totaal buiten adem was. De Olympische ploeg is vanaf dat moment voor gaan lopen.
Eenmaal bovenaan kwam Kaan bij ons (Arnjo en ik) lopen. Hij zei meteen dat wij het veel rustiger aan moesten doen. Het was geen wed-
strijd, gewoon lekker lopen, genieten en meer niet. Het tempo wat Arnjo en ik hadden lag veel lager dan het tempo van de Olympische
ploeg en daar stoorde de topsporters zich duidelijk aan. Omdat er maar één pad naar het dorp liep waar wij zouden overnachten stelde
Kaan voor dat de rest vast vooruit zou lopen. Onderweg vertelde Kaan allerlei leuken dingen over insecten en planten. Als wij na 2 uur
(precies de tijd die voor de eerste dag gepland stond) aankomen in het dorp zit de rest al te wachten. Sommige zijn er ook pas net. We
lopen door het dorp. In het dorp wonen mensen van de stam Karen. Het is heel primitief maar ziet er wel gezellig uit. Overal lopen
kippen, varkens en koeien. De mensen zwaaien vriendelijk naar ons. Dan komen we bij ons huisje aan. Het bestaat uit 2 slaapvertrekken
en een veranda met een tafel met stoelen. 10 meter verderop is een klein gebouwtje met 2 europese wc's (hoera) en zelfs 2 douches.
Het bed bestaat uit een matje met daarop een tuinstoelkussen die zo plat is al een dubbeltje. Boven de bedden hangen klamboes aan
het plafond. Ook ligt er nog een slaapzakje bij en die hebben wij 's nachts hard nodig want het is er dan koud. Kaan maakt eten voor ons:
rijst met kip en fruit na. Lekker. Na het eten kletsen we nog wat en om 22.00 uur gaan we slapen. Slapen op een vloer van bamboe-
stronken valt niet mee. Iedereen slaapt slecht die nacht.

  • 28 Juli 2013 - 07:23

    Mieke Wijninga:

    het verslag was weer prachtig . het is een mooie reis die jullie aan het maken zijn . nog veel plezier in thailand groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 14986

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Thailand 2013

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Canada + USA 2011

09 Juli 2008 - 07 Augustus 2008

Amerika 2008

Landen bezocht: