Dinsdag 23 juli 2013 Jungletrek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 juli 2013 Jungletrek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 juli 2013 Jungletrek

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dinsdag 23 juli 2013
Om 7.00 uur staan we op. Ik heb spierpijn in mijn kuiten (van al het klimmen en dalen) en pijn in mijn rug van het liggen. Ik geloof dat ik
de enige ben. Toen wij gisteravond gingen slapen maakten de cicades (grote krekels) een oorverdovend lawaai. Echt niet te geloven wat
Wat een herrie. Je kon elkaar amper verstaan. Kaan heeft roereieren gemaakt. Lekker. Verder kregen we toast, jam, koffie en thee. Kahn heeft
besloten om de Olympische ploeg een andere route te laten lopen en Arnjo en ik (de kneusjes) mogen de 'gemakkelijke' route lopen naar
het volgende Karen-dorp. Ik word er helemaal blij van. Kaan loopt met de moeilijke route mee en wij krijgen een jongen van deze berg-
stam mee. Volgens Kaan spreekt hij goed Engels. Volgens ons niet. Als we ons huisje verlaten begint de ellende alweer. We kruipen zowat
het dorp uit, zo steil omhoog gaat het pad. Bovenaan moeten we alweer op adem komen. Het bergstammannetje heeft nergens last van.
Achteraf horen wij dat hij de route naar het volgende dorp in 1,5 uur aflegt. Wij zullen er vandaag 3.45 uur over doen. Het is alleen maar heel
steil berg op of heel steil berg af. Soms is berg af zo vreselijk. Arnjo schuift met zijn voeten zover naar voren in zijn gymschoenen dat hij er
haast van chinese klompvoetjes aan over houdt. Ze kunnen het dan wel de makkelijke route noemen maar voor ons is het echt bikkelen.
Tijdens één van de pauzes maakt het bergstammannetje twee mokken voor ons van bamboe. Echt schattig. We nemen ze mee als souvenier. We
heel erg blij als we bij het volgende dorp aankomen. Die laatste kilometer was vreselijk. We vragen ons af hoe het de meiden vergaat. We
drinken water en een koud biertje. Het bergstammannetje heeft onze lunch bij zich. Noodlesin een bananenblad en ananas. Het bananenblad
was dichtgemaakt met twee eetstokjes van bamboe. Arnjo eet alles op maar ik heb geen eetlust. Ik kan er maar niet over uit dat ze dit een lichte
jungle wandeling noemen. Na een klein uurtje is het tijd om te gaan. We gaan een rit op een olifant maken. Als het goed zijn Rebecca en Vero
nique daar ook. En weer moeten berg op..... je zou er haast suicidaal van worden. De meiden staan inderdaad klaar op de afgesproken plaats.
Ook zij vonden de wandeling vreselijk. De arme kinderen. Volgens hun zouden wij die route nooit gered hebben. Ik geloof ze meteen. Even later
komen er twee olifanten aanlopen. De Aziatische olifant schijnt veel kleiner te zijn dan de Afrikaanse maar ik vind het alsnog kolosale dieren.
Via een trapje gaan we in het bakje zitten. Rebecca en ik in het ene bakje. Arnjo in het andere bakje en Veronique (het zal ook niet) op de nek
van de olifant. Alsof niet anders doet. De olifanten brengen ons weer terug naar dorp. Het is heel leuk om te zien hoe goed de mahouts, de
verzorgers van olifanten, voor de dieren zorgen. De olifant van Arnjo en Veronique wachtte steeds op zijn baasje als hij een beetje achter bleef.
De mahouts waren zo rond de 18 jaar. Arnjo scheet trouwens peultjes in dat bakje. Hij zat heel gespannen in dat bakje als hij er ieder moment
uit kon vallen. Bij terugkomst bij ons huisje waren de Belgen en Nederlanders aan het zwemmen. We kijken even rond. Er is 1 slaapplaats voor
zo´n 16 personen. Hetzelfde principe als in het eerste dorp maar nu zijn de matrasjes nog wat smoezeliger. Over het matras ligt een zuur lapje.
Ik heb het vermoeden dat dat en hoeslaken voor moet stellen. Aan het voeteneind ligt een dekentje. Die deken verhoogt je weerstand. Maar ja,
dit hadden we eigenlijk al wel verwacht dus wij vinden het oké. Een stukje verwijdert van de slaapplaats is de wc. Een stapot, hurkpot, hoe je het
ook noemen wilt. Geen douche. Dat belooft wat. Even later is de groep weer compleet. Dan gaan de twee waaghalsen nog even zwemmen. Het
duurt dan ook niet lang als ik opeens Arnjo heel hard hoor roepen: VERONIQUE!!! Ik hoor dat het niet goed is. Ik roep Kaan en zeg dat Arnjo roept.
Hij roept iets tegen ons bergstammannetje en hij rent de berg af naar het water. Op het moment dat hij beneden bij het is was het probleem eigenlijk
al voorbij. Veronique werd meegesleurd door de stroming. In eerste instantie kon ze zich een stuk verder vast grijpen aan wat takken maar toen
verdween ze onderwater. Op dat moment begon Arnjo te roepen. Gelukkig liet Veronique los en kwam ze even verderop weer boven water. Twee
echte Van Beugens hoor. Ik krijg er wat van af en toe. Gelukkig is het weer goed afgelopen. Als hun weer veilig en wel boven zijn heeft Kaan het
eten klaar. Gele curry met kip, rijst en groente (weer die koop op sap). Het smaakt prima. Omdat ik ´s middags niks gegeten heb eet ik flink. Vrijwel
direct na het eten begin ik mij niet goed te voelen. Ik zal jullie de ranzige details besparen en korte samenvatting geven: Het heeft die nacht heel
erg hard geregend, ik ben er 4 keer uitgeweest om te spugen in de stromende regen en acrobatiek uit te voeren op de hurkpot. Het was steeds een
hele toer om bij het toilet te komen. Eerst opstaan uit dat vette bedje met spierpijn dan je uit die klamboe zien te wurmen dan als houten klaas met
zaklampje langs allemaal vreemde mensen lopen, 6 enge houten trappen naar beneden, langs een stuk of 5 honden, dan door de stromende regen
naar die hurkpot, in het donker daar aanklooien en dan weer terug. Ik voelde mij zo ellendig. Arnjo kreeg ik met geen mogelijkheid wakker. Hij was
in coma. Bovendien had ik inmiddels spierpijn in mijn hele lichaam. Iedere keer als ik op moest staan om naar buiten te gaan wist ik niet hoe ik mijn
´bed´ uit moest komen. Tegen een uur of 5 werd mijn maag
wat rustiger. Als iedereen om 7.15 uur wakker is voel ik mij zo slap als een vaatdoek.

  • 30 Juli 2013 - 07:10

    Hilde:

    jeetje jullie maken toch ook wat mee hoor
    je schrijft zo leuk dat ik het gevoel heb dat ik erbij ben voel de spierpijn van je

    heel veel plezier nog verder en geniet er lekker van

    knuffels van john en hilde

  • 02 Augustus 2013 - 23:24

    Frans Vermeulen:

    Beste familie,
    Jullie maken er weer een bijzondere trip van. Als ik al die reisverslagen lees, is het een enerverende vakantie met ups en downs. Je kan er zo een boek van schrijven als je die dagboeknotities bundelt. Het is weer een vakantie die je bijblijft en je wel even uit de dagelijkse beslommeringen in het jaar haalt vanwege al die belevenissen.
    Dat wordt lang nagenieten!

    Ben erg benieuwd naar de foto's........

    Enne.... volgens mij zijn jullie bij terugkomst hard aan vakantie toe.

    Groeten Frans Vermeulen

  • 03 Augustus 2013 - 20:52

    Els:

    Hee buurtjes!

    Waar zitten jullie in vredesnaam? Alweer ruim een week geen berichten; hopenlijk betekent dat dat jullie weer in de rimboe zitten(of misschien geen zin meer hebben in de verslaglegging: ook goed!)....of moet ik me zorgen gaan maken? Ze hebben jullie toch niet ergens achtergelaten hè?
    Want ja... hoe moet het dan met die bbq's? Hele weken is het hier al bbq hier, bbq daar, om gèk van te worden!! En waar zijn mijn favoriete buurtjes?..........Jawel, in de rimboe van Thailand, of all places! Het wordt echt tijd dat jullie weer eens naar de bewoonde hagemanswei-wereld terugkeren hoor!
    Overigens...gek worden doen we hier wel van de verbouwing bij Annie en Wahee...ze zijn echt de héle keet aan het verbouwen! Wordt mooi(heb even mogen kijken van Annie), maar ben wèl blij dat het ergste lawaai achter de rug is! Trouwens, ik heb wèl een buurtborrel bedongen!(haha).
    En het blijft hier maar zomeren...heerlijk; eind van de week(als jullie terug zijn) zo'n 22 graden. Af en toe tropisch...minder heerlijk!(maar daar draaien jullie je hand niet voor om natuurlijk).
    Houden de dametjes het nog even vol zonder vriendje?
    Verder geen spetterend nieuws hier; Renee zit nu in Turkije; daar is het zo'n 49 graden!(je moet er maar zitten!) Dat is hele dagen in het water liggen.
    Nou, voor zover jullie dit nog lezen voordat je terugkomt....fijne week nog en een goede terugreis!
    Tot snel ziens!

  • 06 Augustus 2013 - 19:54

    Maud:

    Ik vind jullie echte bikkels!Trots op jullie:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 14979

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Thailand 2013

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Canada + USA 2011

09 Juli 2008 - 07 Augustus 2008

Amerika 2008

Landen bezocht: