10-07-2008 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu 10-07-2008 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

10-07-2008 New York

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 Juli 2008 | Verenigde Staten, New York

10-07-2008 New York

Na prima te hebben geslapen zijn we al weer vroeg wakker.
We hebben de hele nacht het gordijn open gelaten zodat we de wolkenkrabbers om ons heen kunnen zien. Toch valt dat tegen als je slaapt.
Vooral ‘s morgens als je wakker bent hoor je hoeveel er geclaxoneerd wordt en hoevaak de politie en/of brandweer uit moet rukken met alle toeters en bellen erop.
Rond 8 uur gaan we ontbijten.
Om 10.00 uur komt Barbara Tomenelli ons namens de Big Apple Greeters verwelkomen in New York.
Als ik om kwart voor tien door de lobby loop heb ik al zo’n donker bruin vermoeden dat ik haar zie zitten. Barbara weet haar mannetje wel te staan en sleept ons direct mee naar buiten….of we een beetje door willen lopen….
Samen met haar lopen we 7th avenue af en komen we aan op Time Square. Je weet echt niet wat je ziet: wolkenkrabbers, lichtreclames en enorme reclameborden met neonverlichting enz.
Verder laat ze ons verder o.a. Rockefeller Center en Macy’s zien.
Rebecca wil eigenlijk iedere winkel wel in die we tegen komen maar we hebben gezegd dat we dat een andere keer doen als we op ons gemak kunnen kijken.
Na ruim een uur vindt Barbara het wel genoeg geweest en neemt ze afscheid van ons.
Toch grappig dat iemand je geheel voor niets (echte Hollanders zijn wij) wegwijs maakt.
Op iedere hoek van de straat zie je wel een hotdog kraampje en uiteraard kunnen wij de verleiding niet weerstaan.
We gaan Toys R Us in en zien direct het reuzenrad wat in de winkel opgesteld staat.
Daarna is Rebecca aan de beurt; het wordt de MTV-winkel.
Wij worden erg vrolijk van de prijzen die we zien!
Voor een A4 schrijfblok met harde kaft en het logo MTV erop betaal je nog geen euro.
Om 14.00 uur willen de Brooklyn-tour doen. Dit is onderdeel van 1 van 5 tours die we de komende twee dagen gaan maken.
Voordat we met de bus vanaf Time Square aankomen bij Seaport zijn we ruim 1 uur verder. Het verkeer in New York zit altijd muurvast.
Wij vinden het op zich niet erg want zo kunnen we rustig alles bekijken.
Om 15.00 uur vertrekt de bus richting Brooklyn.
De airco doet het niet en dat terwijl het 30 graden is.
We verlaten Manhattan via de Manhattan-bridge.
We hebben zo een mooi uitzicht op de skyline van New York (echt indrukwekkend) en de naast gelegen Brooklyn-bridge.
Brooklyn zelf stelt niet veel voor. Het lijkt meer een verlaten voorstad.
Wel zijn de karakteristieke rood/bruine huizen met trapjes voor ervoor leuk om te zien.
Inmiddels is de temperatuur in de bus opgelopen tot bij het kookpunt.
De “spreker” laat de chauffeur stoppen en koopt langs de kant van de weg wat flessen water en deelt die uit in de bus.
Als we Brooklyn verlaten krijgen we nog een glimp te zien van het veiligheidsbeeld (Arnjo was even kluts kwijt).
‘s Avonds zijn we gaan eten bij Trio.
We hebben daar echt heerlijk gegeten.
Jammer dat er naast ons een pianist het nodig vond om zijn kunsten te vertonen.
Het was een beetje te hard want wij konden ons door het gepingel niet echt goed verstaan en concentreren.
De kinderen lagen in een deuk.
Die man ging zo op in zijn muziek dat hij steeds verder naar voren ging hangen.
Zo leek het net of hij zijn neus als extra vinger gebruikte.
Tegen tien uur zijn we naar ons hotel terug gelopen.
Ze hadden ons al verteld dat New York, ook ‘s avonds, een veilige stad was en die indruk hebben wij ook. Om 11 uur ligt de familie Knots te slapen.
Als het even kan zal ik de volgende keer wat foto’s erbij gaan doen.

• 11 Juli 2008 - 13:48

Riny:

ik geniet van je verhalen, verheug me nu al op morgen!!!

• 11 Juli 2008 - 17:03

Michael En Inge:

Heb je er aan gedacht om een extra (lege) koffer mee te nemen voor aaaaaaallllllllle dingen die Rebecca en Veronique gaan kopen? Ik wist het wel (Inge)!
    Karin, denk je eraan dat Arnjo af en toe een biertje moet hebben? Anders moet hij dat thuis allemaal weer inhalen!!
    Hier alles goed maar....SNERTWEER!!! Veel plezier morgen, en we lezen het weer.