Woensdag 10 juli 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu Woensdag 10 juli 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 juli 2013

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Woensdag 10 juli 2013
's Morgens om 7.00 uur komen we aan in Bangkok. De luchthaven zelf doet totaal niet aziatisch aan. Met een taxi gaan we naar het hotel. Onderweg hebben we nog even heel zitten kibbelen over de ritprijs.... we hadden ons gelijk weer laten tillen. En dat zou trouwens niet de enige keer blijken te zijn. Het hotel waar we in Bangkok verblijven, Rambuttri Village Inn, is precies wat ik ervan verwacht had. Een gezellig hotel, in een hele gezellige straat, met een hele centrale ligging. De kamer (we hebben een familiekamer) en de doucheruimte zijn echt heel ruim. Super dus. Nadat iedereen even gedoucht heeft en zich heeft omgekleed gaan we naar buiten om de buurt een beetje te verkennen. In Bangkok is het 10.30 uur voor ons gevoel (lees Nederlandse tijd) is het 5.30 's morgens. Dat wordt een lange dag voor ons. Als we ons straatje uitlopen zien we al gauw een leuk restaurantje. Binnen 10 minuten zitten we met z'n drietjes aan flinke kom Thaise soep. Rebecca heeft een lekkere curry (zo heet dat daar) met garnalen besteld. Smaakte prima.
We hadden er trouwens bewust voor gekozen om niet even een paar uur te gaan slapen. We hadden ons laten vertellen dat je, om een jetlag te
voorkomen, beter een hele nacht over kon slaan. We hopen maar dat het klopt. Na de soep gaan we ons eerste uitje ondernemen. We gaan naar
Wat Pho (Wat = tempel). Het is niet alleen een tempel. In deze tempel zit ook de meest bekende Thaise massage school. Ik heb gelezen dat als
je een Thaise massage hebt gehad je weer zo goed bent als nieuw. Nou, dat willen we wel eens meemaken. Hoewel Arnjo thuis beloofd had dat ook
hij een Thaise massage zou ondergaan begint hij onderweg toch weer wat tegen te stribbelen: "ik zweet, het is te warm, ik hou niet van gefrutsel aan mijn lijf" enzovoort. Uiteindelijk gaat hij toch overstag. Ik kom naast Rebecca te liggen. Arnjo en Veronique liggen ergens anders waar wij ze niet kunnen zien of horen. Bij een Thaise massage gaat het niet om het masseren van de spieren maar om bepaalde energiebanen te stimuleren. Ze drukken heel hard in je nek, rug en benen. Soms zo hard dat ik gewoon 'au' moest zeggen. Ze hangen ook helemaal over je heen. Rebecca en ik vroegen ons een paar keer hoe Arnjo het zou vinden. Na een half uur was de massage voorbij en gingen we weer naar buiten. Daar waar wij (de dames) stonden te klagen over dat het best pijn deed vond Meneer-de-scepticus de massage maar zo okay. Na de massage hebben we de tempel bekeken.
Wat Poh is een mooie tempel. In de tempel bevindt zich ook een liggende Buddha. De voetzolen zijn ingelegd met parelmoer. Echt mooi. Als we de
tempel verlaten komen we bij toeval in een smal doodlopend straatje terecht. Ergens tussen wat streetfood-karretjes is een soort terasje. We zijn
moe en willen even zitten en wat drinken. Daar we ook onze eerste Thaise kwebbelaar ontmoet. Het was best een vriendelijke man maar zo
vermoeiend als je de moord stikt van de slaap en enigzins bevangen bent van de hitte. Hij was de eerste van vele die allemaal Nederlandse plaats-
namen op ging noemen. Ook wist hij veel van ons koningshuis. Sterker nog: hij wist meer dan ons. Natuurlijk kende hij Koning Beatrix en AlexanDRA.
Nadat hij ons wat Thaise woorden had geleerd zijn we weer gegaan. Pfff, rust, wat een kletsmajoor zeg.Tegen 16.00 uur waren we weer terug bij ons hotel. Naast ons hotel zit heel leuk restaurant (ik moet trouwens zeggen dat er in onze straat (Soi Rambuttru) alleen maar restaurantjes, streetfoodkarretjes en winkeltjes zijn).
Bij restaurant Sawasdee zijn ze net vissen aan het grillen. Hoewel wij geen echte viseters zijn bestellen wij zo'n vis. Veronique wil op safe gaan en bestelt een pizza. Helaas was de kaas niet helemaal naar haar zin. Volgende keer geen pizza meer voor haar. Ondertussen is het 19.00 uur geworden en gaan we naar onze hotelkamer. Nog even snel douchen, pyama's aan en om 20.00 uur gaan dan eindelijk slapen.

• 11 Juli 2013 - 20:32

Anita:

wat leuk om met jullie mee te reizen ik wens jullie veel plezier maar dat zal wel goed komen gr

• 11 Juli 2013 - 22:30

Els:

Ha die buurtjes!

Zó, wat een activiteit al gelijk die eerste dag!
    Zo'n massage kan natuurlijk wel lekker zijn na zo'n lange reis, maar ik bespeur tòch wel enige teleurstelling?
    En Arnjo: dàt heb je dan vast maar gehad!
    Het zal best even omschakelen zijn die andere cultuur; fijn dat jullie een lekker hotel hebben. Heb je wel nodig in zo'n stad denk ik.
    Ja, kan me voorstellen dat je niet echt zit te wachten op een lesje koningshuis! Maar ja , je wilt natuurlijk niet onbeleefd zijn.
    Kalm aan hè die eerste dagen, je hebt wel tijd nodig om een beetje te acclimatiseren tòch?

Tot de volgende keer!
    groetjes, Els

En o ja, het strijkijzer stond gewoon uit hoor!

• 11 Juli 2013 - 22:42

Judith:

Wat een leuke eerste dag voor jullie.
    Als iemand je weer lastig valt met zogenaamd Nederlands geneuzel mag je ze best weg sturen hoor!
    Je bent op vakantie en dan moet je lekker relaxen.

Veel plezier verder en ik kan niet wachten op de rest van de reis.
    Groetjes van Judith.

• 12 Juli 2013 - 01:19

Linda:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Veel plezier.
    Linda en Rob

• 12 Juli 2013 - 09:34

Mieke Wijninga:

fijn dat jullie er zijn . mooi reisverslag en wij wensen jullie daar heel veel plezier . geniet van je mooie reis