Donderdag 11 juli 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu Donderdag 11 juli 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

Donderdag 11 juli 2013

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

11 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Donderdag 11 juli 2013
Om 7.30 uur gaat de wekker. We hebben dan bijna 12 uur geslapen. Heerlijk. We moeten een beetje opschieten want om half 10 moeten we bij een
verzamelpunt ergens in Bangkok verzamelen. We hebben vanaf 10.00 uur een 2 uur durende excursie geboekt. We gaan met een gids door Chinatown wandelen.
Chinatown in Bangkok schijnt de meest auhentieke te zijn van de wereld. Maar voordat wij op het verzamelpunt zijn.... Eerst moet iedereen weer
douchen daarna moeten we nog ontbijten. Dat doen we weer bij ons in het straatje. Als we het op hebben is het al 9.15 uur. Ik word daar zo zenuw-
achtig van. We weten niet eens precies hoe we bij dat verzamelpunt moeten komen. Eerst nemen we de tuktuk (weer getild) naar Pier 13. Vanaf
deze pier nemen we de Express Boat naar Pier 3. Deze boottochtje duurt ongeveer 20 minuten. Daarna nog een klein eindje lopen en om klokslag 10.00
uur komen aan op het verzamelpunt. Pffff. Daar moeten we nog even wachten op een ander Nederlands gezin...... nou ja. Om 10.15 uur vertrekken we.
Wat we dan te zien, te horen en te ruiken krijgen is heel apart. Eerst gaan we naar een chinese tempel in Chinatown. Daar wordt verteld hoe monniken
leven, eten en bidden. 's Morgens om 6.00 uur staan ze op en gaan ze de straat op om eten te verzamelen voor het ontbijt en de lunch. Ze moeten het
het hebben van giften. Rond 7 uur ontbijten ze en rond half 11 lunchen ze. Daarna eten ze niks meer tot de volgende ochtend. Met een beetje pech
krijgen ze te weinig eten voor het ontbijt en/of de lunch... de stakkers. Daarna gaan gaan we Chinatown in. Eigenlijk gaan we een beetje 'behind the scenes'.
De steegjes en doorgangetjes zijn zo ongelofelijk smal dat je er maar net langs iemand op kunt lopen. Boven je hoofd hebben ze lappen gehangen tegen
de zon en de regen. Overal zie je kookpotten op het vuur staan en ligt er iets (je wil niet weten wat) in te borrelen. De lucht is af en toe niet te harden.
We hebben mensen gezien die garnalen aan het pellen waren. De garnalen lagen gewoon op stenen vloer. Gatver maar toch ook heel mooi om te zien.`
De meest vreemde dingen worden daar gegeten. Wat dacht je van vissenmagen..... het zag eruit als kroepoek. De 2 uur vlogen om maar we zijn toch
heel veel te weten gekomen en op plekken geweest waar we normaal nooit zouden (durven) komen. Rond 12.15 uur zorgt Hoi, onze gids, ervoor dat we
met een tuktuk naar het metrostation gebracht worden. We willen namelijk naar Lumpini Park. Dit is een soort van Central Park. In Lumpinipark is altijd wel
wat te doen. Je kunt er gratis meedoen aan aerobic lessen, je haar laten vlechten, je laten masseren ... je kunt het zo gek niet bedenken of het kan. Als wij
het park aankomen is echter niet veel te doen of beter gezegd er is niets te doen. We horen van een verkoopster dat het alleen in de ochtend en tegen de
avond van alles te doen is. Jammer dus. Bij één de uitgangen halen we wat te drinken. Meteen tovert de verkoopster vier groezelige stoeltjes ergens vandaan
en voor we het weten zitten we heerlijk in de schaduw bij te komen van het wandelen. Met de taxi gaan we terug naar ons hotel. Veronique en Arnjo gaan
even zwemmen en Rebecca en ik nemen een heerlijke gezichtsmassage. Deze massage bestaat uit 7 behandelingen. Ze reinigen de huid, smeren er iets
van citroensap op, vervolgens krijg je een soort chocolade/modder masker daarna maken ze het schoon en krijg je een blazer op je gezicht en als laatste
leggen ze er nog plakken komkommer op. Ik dacht in eerste instantie dat het augurken waren. Rebecca kwam niet meer bij. Als we weer rechtop zitten
knijpt ze nog even keihard in je nek en slaat ze nog even al het lucht uit je longen..... je schijnt er van op te knappen. Al met al weer een hele ervaring.
's Avonds lopen we nog even over Khao San Road. Dit is de drukste en meest bekende straat in Bangkok; vooral onder de backpackers. Overal zie je bars,
winkeltjes, restaurantjes en straatverkopers. Van die laatste categorie word je trouwens doodziek. Zo opdringerig die lui. We zijn er achter dat als je ze
compleet negeert (beetje asociaal is het wel) dat ze je dan met rust laten. Om 22.00 uur zijn we weer in ons hotel.

• 12 Juli 2013 - 21:43

Judith:

Goed zo, jullie leren nu al om sommige mensen te negeren.
    Ik denk dat dat jullie verdere reis heel goed van pas zal komen.

Groetjes van Judith.

• 13 Juli 2013 - 11:37

Mieke Wijninga:

adembenemend dagje wel een leuk verslag heb er van genoten groetjes en veel plezier

• 13 Juli 2013 - 17:31

Monica:

Leuk om jullie verhalen van deze bijzondere reis te lezen. Veel plezier nog daar en geniet van alle nieuwe indrukken. Wel heel anders dan Amerika lijkt me!! Groetjes van ons allemaal. Monica

• 14 Juli 2013 - 16:16

Zjenja:

Inderdaad, we hebben ze op een gegeven moment ook genegeerd! Gek wordt je ervan!

• 14 Juli 2013 - 17:02

Bas:

Leuk om te lezen hoor. Heel veel plezier. Word er alleen beetje jaloers van.