Vrijdag 12 juli 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu Vrijdag 12 juli 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 12 juli 2013

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

13 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 12 juli 2013
Vandaag gaan we iets leuks doen, We gaan een fiets- en boottocht maken door Bangkok. We vertrekken richting Chinatown. Daar fietsen we we weer door
de smalle steegjes en overdekte straatjes en marktjes. Je weet echt niet wat je ziet. Hele motorblokken liggen uiteengestald, de monteurs zijn roetzwart van de olie. Overal
lopen en liggen honden en katten. Veronique verbaasde zich dat de katten hier allemaal ballen hadden. Van die fluffy ballen nog wel.... Terwijl we door chinatown
fietsen komt er een man op een brommer aan met een hele hoge stapel dozen achterop. Net als Veronique 'm wil passeren vallen de dozen om. Een aantal
dozen komen op het stuur van Veronique terecht. Gelukkig heeft Veronique zich geen pijn gedaan en waren de dozen nog heel. Maar toch even schrikken. Na een tijdje kwamen we
terecht bij een overdekte bloemenmarkt en groente- en fruitmarkt, De mensen daar maken onder andere hele lange slingers van gele bloemen. Die slingers
worden geofferd in de tempels. Ze maken daar overigens de meest mooie kunstwerken van de bloemen. De groente- en fruitmarkt is ook heel leuk om te
zien. Hele bergen met rode en groene pepertjes, voor ons hele vreemde vruchten, en stapels spinazie en koolsoorten, We hebben ook het vruchtvlees van
een doerian geproefd. Ik heb me laten vertellen dat een doerian niet vervoerd mag worden in de bus en de trein omdat er zo'n vieze lucht vanaf komt. Het
vruchtvlees stinkt niet erbarmelijk maar om nou te zeggen "goh, wat een lekkere vrucht.... nee". Het smaakt een beetje naar zoete ui, of smaakte het toch
meer naar banaan met maggie? Hoe dan ook, wij hebben een hapje geproefd en Arnjo heeft de rest opgegeten. Hij had er een dag later nog last van. WIj noemen het
vanaf nu dan ook 'boerian' in plaats van doerian. We verlaten de markt en komen uiteindelijk bij het water uit. Daar ligt een longtailboat klaar. We varen drie
kwartier rond door de khlongs; dat zijn smalle zijriviertjes. Aan weerszijde van de khlongs zie je oude huisjes en hutjes. Daar woont een gedeelte van de
thaise bevolking. Het ziet er allemaal heel armoedig uit. Sommige huisjes zijn echt niet meer dan krotten. We zien mensen vissen, de was doen en kinderen spelen. Als we de longtailboat verlaten fietsen we
verder en komen we opeens in een heel groen gedeelte van Bangkok terecht. Het doet een beetje jungle-achtig aan. Onderweg proeven we nog wat lemongrass.
Ook zien we de pandan plant. Als rijst met de bladeren van deze plant gekookt wordt dan krijgt het de aparte smaak van pandan. Door deze groene omgeving
fietsen we naar een dorpje waar de farmers wonen. We stoppen even bij een schooltje. Daar staan de moeders te aerobicen en loopt er een groepje kinderen rond.
Zodra ze ons zien komen ze naar ons toe. Rebecca en Veronique vinden het geweldig. De kinderen zijn ook heel spontaan en gaan graag met ze op de foto. Leuk.
Even later gaan we lunchen. We eten in zo'n krakkemig huisje langs het water.... en als je er eenmaal zit en rondkijkt valt het eigenlijk best mee. Het eten wat
op tafel staat is geweldig. We krijgen een soort nasi met een kippencurry, een omelet, waterspinazie (superlekker), groente, kippenballetjes (geen fluffy ballen),
een thaise soep en als toetje ananas. Heerlijk. De andere Nederlandse familie snapte iets niet helemaal. Terwijl de mensen daar leven in armoede gingen zij
eten in het water gooien om de vissen te voeren. Hup, daar ging weer een kippenbal, hatsiekiedee nog een klodder nasie.... nou ja. Na nog een kort tochtje op
de fiets komen we weer bij het water uit en gaan we met de longtailboat terug naar de andere kant van de Chao Praya. Het was en superleuke dag. Als we
's avonds op een terasje zitten gaan Rebecca en Veronique nog even op pad voor een manicure en pedicure. Voor 200 baht (5 euro) zijn ze een uur onder de pannen.
Zr vonden het leuk en waren ook best tevreden. Veronique had wel de indruk dat de nagels gelakt werden door een amateur, maar ja, ze is dan ook zelf wel
een specialist als het om nagels lakken gaat. Hoewel we van plan zijn om op tijd naar bed te gaan is het toch na twaalven als we de lampen uit doen.... en morgen
moeten wij er weer om 6 uur uit.

• 14 Juli 2013 - 12:15

Angelique Peter En Jasmijn:

Hallo Karin Arnjo Veronique en Rebecca

Van Jasmijn hoorde ik dat jullie vertrokken zijn en dat Karin weer ging schrijven erg leuk. Net als de vorige reis schrijf je de dingen alsof we ze op dat moment zelf mee maken. We verheugen ons alweer op het volgende reisverslag ga zo door. Oh ja en Arnjo heeft de manicure ook gedaan of vond hij de kleuren nagellak niet zo mooi hahaha wat betreft de massages mag je blij zijn dat je niet gekneusd er vandaan komt lijkt mij. Wij wensen jullie in ieder geval een hele leuke vakantie/ reis toe weer een hele onderneming met veel indrukken. Gr. uit Elst

• 14 Juli 2013 - 14:41

Mieke Wijninga:

echt leuk

• 14 Juli 2013 - 16:13

Zjenja:

Klinkt ook allemaal super! Gefietst bij Ko van Kessel?