18-07-2008 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu 18-07-2008 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

18-07-2008 San Francisco

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Juli 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Na het ontbijt stappen we op de bus en rijden we een heel groot gedeelte van San Francisco door. In de buurt van Lombard Street stappen we uit en beginnen aan een flinke klim naar boven. Helemaal onder aan de bult zagen we de roze bloemen al van het kronkelige gedeelte van Lombard Street. Hier hebben we heel wat foto’s onderweg gemaakt. Als we bij het kronkel weggetje zijn lopen we met een trap naar boven; op straat lopen en de bochten volgen gaat niet vanwege het drukke verkeer. Het uitzicht is werkelijk geweldig. Je ziet de steile straat en in de diepte zie je de baai en soms zelfs Alcatraz en Angel Island. Om half drie gaat er een bus over de Golden Gate Bridge en die willen we zeker halen. We zitten bovenin de dubbeldekker (zonder dak). We vragen ons af hoe dat gaat met de wind als we op de brug rijden. Als we in de buurt van de brug komen is het al haast geen doen meer. De harde wind zorgt ervoor dat we haast geen adem kunnen halen en mijn kapsel wordt vandaag ook niks meer. En..... het is er ijskoud. Gelukkig hebben ze dekens in de bus. Als ik voor de kinderen en mijzelf een deken heb gehaald noemt Arnjo mij een Sissy. Tien minuten later zit Sissy Arnjo zelf ook onder de deken. De Golden Gate Bridge is heel erg mooi en groot om te zien. We hebben geluk dat er op dit tijdstip geen mist hangt. Ook het uitzicht over San Francisco vanaf de overzijde van de brug is ontzettend mooi. Daarna zijn we naar Pier 39 gegaan. Het is daar supergezellig met kleine ijskraampjes, reataurantjes en souvenierwinkeltjes. De grond bestaat uit houten vlonders (flonders?). Het doet een beetje sprookjesachtig (Efteling) aan. Aaan het einde van de pier liggen, zoals altijd, een hele partij zeeleeuwen te zonnen. Ik had gelezen dat die beesten ontzettend veel kabaal maakte en dat ze enorm meurden.... maar wij merken van beide niets. Één ding hebben we niet gedaan en mogen beslist niet overslaan en dat is: krab eten. Arnjo bestelt een krab met knoflook en ik eentje die op traditionele wijze is klaargemaakt. We hebben nog nooit krab gegeten dus we laten ons verrassen. We krijgen een grote slabber met een kreeft er op die we om moeten doen; de stumperds. Ik vond de krab heerlijk! De volgende keer als ik San Francisco ben bestel ik zeker nog eens een keer eentje ;-). Arnjo vond het allemaal niet zo bijzonder, het lijkt natuurlijk in de verste verte ook niet op een t-bone of een rib-eye. Na het eten gaan we terug naar ons hotel en gaan op tijd slapen. Morgen gaan we verlaten we San Francisco en gaan we naar Yosemite. De stad gaan we zeker missen maar de kou niet. We hebben echt zin in weer wat warmte.

• 23 Juli 2008 - 07:27

Riny:

wist wel dat je de krab lekker zou vinden!