19-07-2008 Yosemite NP - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu 19-07-2008 Yosemite NP - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

19-07-2008 Yosemite NP

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Juli 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Volgens mijn planning zouden we om 9.00 uur de auto ophalen en op pad gaan maar het zit even niet mee. Arnjo gaat met Veronique de auto halen. Gaan met een taxi want lopen is te ver. Als ze daar aankomen staat er een lange rij wachtende voor de balie. Ze sluiten aan en zijn ruim drie kwartier later aan de beurt. Omdat ik alles via internet al had geboekt gaan de formaliteiten allemaal vlot. Maar er is 1 probleempje: omdat wij allebei de auto willen besturen moet ook de tweede chauffeur (ik dus) persoonlijk langs komen. Dus.... als Arnjo en Veronique uiteindelijk pas om half 11 terug zijn bij het hotel moeten we nog een keer langs bij Alamo Autoverhuur. Zelfs met een tomtom rijden we nog een paar keer verkeerd. Als alles geregeld is gaan we op weg. Het is inmiddels twee uur later dan gepland. Ik heb een mooie route uitgezocht. We rijden, om te beginnen, nog een keer zelf over de Golden Gate brug. Het waait niet zo hard als gisteren maar het niet veel warmer dan 18 graden. Langs de weg staan borden met daarop de tekst dat als je afval buiten weggooid dat je dan een boete riskeert van 1000 dollar. Na een half uur rijden, we zijn dan in de buurt van Novato, is de temperatuur al gestegen tot 22 graden. Weer een eind verder, ergens tussen Fairfield en Sacromento staat de thermometer al op 32 graden. Dat gaat dus goed. De omgeving doet ons denken aan de Savanne van Afrika. Bij Placerville gaan we de snelweg af en volgen we en mooie weg naar het zuiden. We komen leuke plaatsnamen tegen zoals: Nashville, Rawhide, Jackass Hill, El Dorado en Chinese Camp. Bij Angels Camp stappen we even uit omdat we het dorpje op een echt cowboy dorp lijkt. Het zag er allemaal heel leuk uit. We lopen even rond en zijn blij als we weer in de auto zitten met de airco aan. Pas om 19.00 uur komen we aan in Yosemite. Eerst hebben we snel ijs en drinken gehaald voor in de koelbox en daarna zijn we de eerste de beste eettent in gegaan.... een pizzeria. Allemaal hebben we een lekkere pizza met pepperoni besteld. Natuurlijk konden we niet alles op dus hebben we de rest meegenomen. In Nederland genant in Amerika de normaalste zaak van de wereld. Toe de auto in en richting Housekeeping Camp. Bij de ingang moeten we een contract ondertekenen dat we weten wat wel en niet mag met betrekking tot beren. Daarna krijgen we beddengoed mee en gaan we op zoek naar onze tent. Onze kanvas tent is precies zoals we verwacht hadden. Lekker knus. Jammer dat wemaar voor 1 nacht konden boeken. Ik zit nu lekker voor de tent te typen en de kinderen zitten op bed te spelen. Er is hier geen internet dus de berichtjes laten weer een paar dagen op zich wachten.

• 23 Juli 2008 - 18:49

Stien En Jaap:

ja jammer dat je aan je schema vast zit en niet langer op een mooie plek
    even een paar dagen kan blijven
    groetjes ook aan de kinderen goede reis verder