20-07-2008 Yosemite NP - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu 20-07-2008 Yosemite NP - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

20-07-2008 Yosemite NP

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

20 Juli 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Om kwart over zeven worden we wakker. Je kunt merken dat je eigenlijk gewoon buiten ligt en dat het best fris is onder 1 dekentje. Als ik naar de toiletten loop zie ik in kleine stukje wel een stuk of acht eekhoorntjes lopen (ik heb er in mijn hele leven nog niet zoveel gezien als nu in 1 keer). Het zonnetje schijnt en het ziet allemaal weer prima uit. Als ik terug kom bij de tent is Arnjo ook net terug. We vinden het nog een beetje te vroeg om op te staan dus we kruipen nog even in bed. Om 9 uur schrikken we wakker. We roepen de kinderen en net als we ons willen gaan aankleden begint het gewoon te regenen! Echt balen. Gelukkig duurt de regen niet zo lang en na een minuut of 20 gaan we wassen en tandenpoetsen: het is echt kamperen. Ik haal de bedden weer af, pak de tassen weer in en we laden de auto in. We lopen nog even over de “kampeerplaats” en rijden naar de receptie waar ook de winkels, restaurants en dat soort dingen zijn. We kopen kaartjes voor een 4 uur durende rondrit door Yosemite Park. Om half 2 vertrekt de bus dus we hebben nog genoeg tijd om een korte wandeling, the lower falls trail, te maken. Echt waar, Sonsbeek is er niets bij. Wij hebben nog nooit zo’n “park” gezien. Hele hoge bomen (geen sequoia’s) en enorm hoge rotspartijen. We halen een broodje voor op de vuist en wachten op de bus. Om precies half 2 vertrekt de bus naar Glacier Point. Onderweg ziet Arnjo een beer lopen (de chauffeur zag ‘m ook dus het was geen verzinsel). Helaas hebben wij geen beren gezien. Er lopen ongeveer 400 beren in het hele park dus de kans dat je er één ziet is klein. Als we aankomen bij Glacier Point krijgen wij een spectaculair uitzicht te zien. Niet in europa is hier mee te vergelijken; echt ongelooflijk wat je zien. Als we later de foto’s bekijken die we gemaakt hebben zie je niet hoe het voelt wat je zag...... of zit ik nu te raaskallen? Het regent af en toe een paar druppels maar het blijft klam. Veronique en ik hebben nog een andere spectaculaire excursie meegemaakt daar boven op die rots: wij zijn naar de toilet geweest. Verdere details zal ik jullie besparen maar zo iets goors heb ik nog nooit meegemaakt. Gatver. Als we rond 6 uur terug zijn willen we eerst even inchecken. Omdat we de tent maar voor 1 nacht konden boeken is het de bedoeling dat we vandaag in een soort blokhut slapen. Ik heb deze via het reisbureau geboekt omdat zij de kamer goedkoper aanboden dan ik via internet kon krijgen. Dus staan wij even later bij de balie van Yosemite Lodge at the Falls; zo heette namelijk die accomodatie. We lieten de reserverings-papieren zien en gelijk zegt die trien achter de balie: Hey guys, jullie hebben geboekt bij Yosemite Lodge River View dat ligt hier een half rijden vandaan, net buiten het park. Huh? Ik de papieren zelf nog eens bekeken. Dat ik dat niet eerder heb gezien; dat is toch echt niks voor mij. Nou, daar zijn we dan lekker mee. Omdat het dus nog eindje rijden is besluiten eerst maar even wat te eten en daarna richting hotel te gaan. Als we daar om 19.00 uur aankomen is het nog steeds 28 graden. Gelukkig zitten er een paar (kleine) zwembadjes bij dus voor kinderen is er zeker geen sprake van enige terleurstelling. Snel inchecken en snel naar onze kamer. Ik durf zowat niet naar binnen omdat ik bang ben dat het niet veel soeps is. Hebben we toch een mooie kamer en een uitzicht.... geweldig gewoon. Het is echt een Lodge met River view. Naar mate de vakantie vordert komen we steeds chiquer te zitten. Al is het maar voor 1 nacht en al is het maar voor even; we vinden het hartstikke leuk. Ik zal zo nog even kijken of ze hier een internet aansluiting hebben want ik geloof dat ik al drie dagen geen verhaaltje meer het achtergelaten en ik wil graag zien of jullie nog berichtjes geplaatst hebben. Af en toe een beetje contact met de buitenwereld is ook wel prettig.

  • 23 Juli 2008 - 06:44

    Inge:

    Geweldig. Ik had nog gedacht dat jullie wellicht een nachtelijk bezoek van een beer zouden krijgen (was Arnjo daar niet bang voor?) Jammer dat je ze niet gezien hebt.
    Lijkt me fantastisch zoals jullie alles ontdekken en rondreizen. Wat voor een auto heb je meegekregen? Zo'n grote slurptank???
    Kijk weer uit naar je volgende verhaal, maakte me wel wat zorgen dat er steeds geen verhaaltje was. (Zouden toch niet onder een beer gekomen zijn???) Veel plezier...

  • 23 Juli 2008 - 07:34

    Riny:

    Blij dat je weer iets laat horen, duurde lang !! 3 dagen missen van jullie belevenissen is net iets te veel gevraagd van de achterblijvers uit een kil en koud nederland. vandaag,woensdag,zou het iets beter worden. blijf genieten en blijf schrijven, knuffel riny

  • 23 Juli 2008 - 15:37

    Stien En Jaap:

    Gelukkig Weer een berichtje van julie
    En alles goed is
    Prachtig mooi wat ik zo hoor
    Geniet er maar flink van
    tot volgende bericht

  • 23 Juli 2008 - 19:08

    Els:

    Mijn kreet is overgekomen; gelukkig!
    Toch wel verdomd jammer dat die foto-plaatserij niet lukt, want dan gaan jullie verhalen nog veel meer leven! Jullie vallen wel van de ene oohhhhhhhhh erlebnis in de volgende ahhhhhhhhhh uitzicht hè? Jullie hebben tegen de 30 graden, maar wij gaan ook (hoe lang?) de goede kant op, maar 30 graden zullen we niet halen denk ik want dan wordt het weer tijd voor donder en bliksem!
    Hier alles rustig en vredig verder; en we werken gestaag door!
    Liefs van jullie sweet buuvjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 15295

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Thailand 2013

11 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Canada + USA 2011

09 Juli 2008 - 07 Augustus 2008

Amerika 2008

Landen bezocht: