23-07-2008 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu 23-07-2008 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

23-07-2008 Las Vegas

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 Juli 2008 | Verenigde Staten, Las Vegas

In de ochtend gaan we met de auto op pad een wal-mart te zoeken waar we bikini’s kunnen kopen voor de meiden. Bij toeval komen we, na kilometers rijden, bij een hele grote supermarkt terecht waar ze ook kleding e.d. verkopen. We hebben nog niet ontbeten dus dat doen we bij Family Blueberry Huppeldepup (de juiste naam weet ik even niet meer). Lekker ontbijtje en ook wij zitten aan de hash browns (een aardappelgerecht, een soort rösti). We gaan naar de Stratosphere. Dat is een hotel met een hele hoge toren en boven op die toren heb je drie attracties: X-stream, Insanity en Big Shot. Bij alledrie bungel of draai op een enorme hoogte aan de buitenkant van die toren. In eerste instantie wilde Rebecca en Veronique alledrie de attracties doen. Toen ze de toren van dicht bij zagen werd de animo al minder. Alleen Veronique durfde uiteindelijk maar die mocht niet zonder begeleiding. Daarna zijn we doorgereden naar Circus Circus. Binnen in het hotel tref je een compleet pretpark aan met een supersnelle achtbaan en andere hele leuke kermisattracties. Nadat ze alle dingen hadden gedaan zijn we terug gegaan naar ons hotel. Daar even eten en nog even zwemmen. Voor de avond hebben we eigenlijk nog maar twee dingen op het programma staan: In hotel Bellagio de tuinen bekijken die in het hotel zelf zijn en de beroemde fonteinen; deze zijn buiten natuurlijk. Om 22.00 uur lopen we dus naar het naastgelegen hotel en bekijken de tuinen. De tuinen zijn mooi aangelegd met wat waterstraaltjes en een treintje. Iets na 23.00 uur lopen we naar buiten voor de “fonteinenshow”. Dachten we net een goeie plaats te hebben gevonden komt er een personeelslid van hotel Bellagio aan lopen die krijst: iedereen weg hier en door lopen naar het casino. Wij vinden het maar onzin dus we lopen gewoon door, net als nog een aantal andere mensen. Nu komt er van de andere kant ook iemand aan lopen: Hij zegt dat als we door lopen dat we dan gearresteerd worden!! We snappen er niks van. Als ik vraag WAAROM we weg moeten geven ze een ontwijkend antwoord. In de tussentijd zagen we wel dat er steeds meer politie-auto’s aan de overkant op de strip (Las Vegas Boulevard) komen te staan. Natuurlijk zijn we nieuwsgierig en willen we weten wat er aan de hand is. Weer vragen we aan iemand van het hotel wat er aan de hand is. Hij zegt niet te weten wat er loos is maar wel dat in opdracht van de politie de mensen voor hotel Bellagio weg moeten en dat een heel groot gedeelte de strip door de politie is afgesloten. We lopen richting strip en inderdaad...... waar normaal dehele dag een file staat is nu helemaal leeg. Om de zoveel meter staat er een politie-auto overdwars op de weg en lopen er politie-agenten rond. We maken wat foto’s van de lege strip en proberen via hotel Paris aan de andere kant te komen. Hotel Paris is ook weer helemaal geweldig van binnen. Ik dacht dat Ceasars al een mooi “lucht-blauw” stukje plafond had maar hotel Paris slaat alles. Het is net of je in Parijs loopt. De kinderen hebben er maar weinig oog voor ze willen terug naar buiten...... ze vinden het kei spannend. Als we weer buiten komen vraag gelijk weer aan iemand wat er aan de hand is. Volgens hem lag er een bom op de strip. Zolang de politie toeristen gewoon laat rondlopen maak ik mij niet zo druk. Intussen is het alweer na 12 uur en Veronique wil naar bed. Arnjo en Rebecca willen nog heel even rond kijken dus ik ga vast met Veronique. Als Arnjo en Rebecca even later ook weer zijn kijken we nog even op internet of er nieuws is over Las Vegas. Helaas niet. Morgen zullen we er nog wel meer van horen. Voor ons het was in ieder geval een hele spannende ervaring.

• 25 Juli 2008 - 15:29

Cor Neijenhuis:

Hoi Karin en family
    Ik ben vandaag pas begonnen om je mail te lezen.(vanwege vakantie drukte hierna)
    Wat kan jij schrijven.
    Heeft tijdje geduurd voordatik weer bij was.
    Ik ben blij dat alles zo goed verloopt,tenslotte heb je de hele puzzel op afstand moeten voorbereiden.
    Als ik je verhaal lees dan begint het al te jeuken .(Ik hoor je al zeggen dan moet je maar vaker in bad gaan)
    Nee serieus ,Amerika staat ook nog op ons verlanglijstje en nu stijgt Amerika alleen maar op dat lijstje.
    Ik vind dat jullie in Amerika veel ondernemen en er echt uithalen wat erin zit.
    Geweldig al die verschillen ervaringen met mensen,logeeradressen,
    eten,klimaat,
    landschappen, steden,
    en nog veel meer.
    Geniet ervan.
    groetjes Cor

• 25 Juli 2008 - 20:27

Stien En Jaap:

mijn zus had mij dit al
    gezecht ,daar is vaak wat loos met bom meldingen en bank roven
    volg de bevelen van de gezagdragers maar goed op
    voor julie eigen veilighijd
    tot volgen bericht wachten wij vol spaning

• 26 Juli 2008 - 15:58

Jeanine Regeer:

hoi hoi .wat leuk allemaalaar in amerika.doen jullie wel voorzichtig???

• 27 Juli 2008 - 06:05

Luud: