24-07-2008 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu 24-07-2008 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

24-07-2008 Las Vegas

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

24 Juli 2008 | Verenigde Staten, Las Vegas

Van Ceasars Palace moeten we vandaag verkassen naar the Venetian. Ik persoonlijk vind bij binnenkomst de lobby, in vergelijk met Ceasars, wat tegenvallen. Het is net iets donkerder en net iets minder impossant. Ook de gangen naar de kamers zijn net iets minder chique. We hebben een kamer gekregen op de 5e etage kamer 115. Maar dan de kamer zelf..... het is weer één al weelde en alleen maar pracht en praal wat de klok slaat. Onze kamer bestaat nu uit twee delen; een hoger gelegen slaapgedeelte dan 2 trapjes en een iets lager gelegen huiskamertje met hoekbank, eettafel en een bureau. De bank kan uitgetrokken worden zodat het een klein twee-persoonsbed wordt. Zowel in de slaapkamer als in de woonkamer hangt een grote plasma schermen. Nu moeten we de badkamer nog bekijken. Dit slaat werkelijk alles. Marmere vloer, dubbele spiegels, goudkleurige kranen, groot bubbelbad, aparte douche enz. Er is één nadeel: we hebben geen uitzicht. We kijken uit op de achterkant van een andere toren van het hotel en omdat we vrij laag zitten kijken we tegen betonnen platen. We hebben mooie vitrage en overgordijnen, die je trouwens met een afstandsbediening open en dicht kunt doen, dus we merken er niets van. Bovendien hebben weweer een drukke dag voor de boeg dus ik denk dat we er niet eens tijd voor zouden hebben gehad. Met de monorail gaan we naar het Hilton Hotel Las Vegas. Hier hebben ze twee Star Trek-attracties. Een 4-D film en iets met een simulator. In de simulator lijkt het net of je in een vliegende schotel zit die door het heelal heen raast. We vinden deze zo leuk dat we ‘m nog een keer doen. We gaan weer terug naar ons hotel. Het is vandaag weer 42 graden. Dat is inderdaad erg heet maar we wisten toen we een overnachting boekte in midden in de woestijn (Furnace Creek) en in Las Vegas dat deze temperaturen normaal zouden zijn voor de tijd van het jaar. Terug in het hotel nog even snel zwemmen en ik even internetten. Rebecca is al weer snel terug van het zwemmen; ze vind het water koud! Tegen half 8 komen ook Arnjo en Veronique terug. Nu gaan we met de monorail naar hotel New York New York. Daar is een ontzettend grote achtbaan en die moeten ze gedaan hebben. Als we daar aankomen staat er een lange rij wachtende. Ik durf zoals gewoonlijk niet dus we spreken af ergens in het hotel op een terrasje. Het hotel is weer eens geweldig! Overal barretjes met live muziek en restaurantjes. De gevels zien er net zo uit als de huisjes in Brooklyn en Harlem. Hele leuke sfeerverlichting overal...... wat betreft het bekijken van alle hotels komen we echt tijd te kort. Het enige wat we nog willen zien zijn de fonteinen van Bellagio. We zijn zo moe en onze voeten en benen doen zo’n pijn van weer drie dagen van hot naar her sjouwen dat we een taxi nemen naar Bellagio. De watershow is kort maar erg mooi. Uit de zuilen van het lage hek komt een soort klassieke muziek en de fonteinen dansen daar op (of zoiets). Om 23.45 komen we weer bij ons hotel aan. Arnjo heeft zijn “gok-budget” nog niet op dus hij wil nog wel even een gokje wagen. De kinderen mogen we mee maar die moeten rond blijven lopen. Zo gauw ze bij een gokkast of roulette tafel stil blijven staan worden ze weggestuurd. De meiden hebben daar nu geen zin in en gaan vast naar boven. Ik vind het persoonlijk een goed plan om een oogje in het zeil te houden bij de Black Jack. Het is erg druk dus Arnjo gaat 21-en. Na nog geen tien minuten heeft Arnjo 135 dollar winst. Onder toeziend oog van Eucalypta (ik dus) casht hij zijn winst en zijn we ook wat dat betreft er zonder kleerscheuren van af gekomen in Las Vegas.

• 31 Juli 2008 - 19:39

Stien En Jaap: