27-07-2008 Williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu 27-07-2008 Williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

27-07-2008 Williams

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Juli 2008 | Verenigde Staten, Williams

Om 9.00 uur hebben we alles weer ingepakt en zijn we klaar voor het ontbijt. Vandaag krijgen we een vers stuk cake met zelfgemaakte frambozenjam erin. Daarna krijgen we een omelet en stukjes brood met een soort ragout en plakjes tomaat. Een typisch “Utah’s” ontbijt volgens Peggy. Rebecca en Veronique spelen nog even met Cheyenne. Om kwart voor tien vertrekken we. Op de kruising slaan we meteen linksaf de highway 89 south op. Deze weg zullen we ongeveer 400 km volgen. We zullen via Kanab-Page-Flagstaff naar Williams rijden. We hopen vandaag een beetje op tijd in Williams aan te komen. Vanaf Page komen we haast geen dorpjes tegen alleen een paar een huisjes af en toe. Wij rijden door een indianenreservaat. Bij iedere uitzichtpunt zitten indianen armbandjes en oorbellen te verkopen. Op de foto gaan hebben ze trouwens een hekel aan. De omgeving herkennen we echt uit de indiandenfilms. In Cameron gaan we een Navajo taco eten..... volgens zeggen ze zijn ze daar het lekkerst. Nou hebben wij verder geen voorstelling van een Navajo taco dus wij laten ons verrassen. Om te beginnen was het heeeeeel veel en om verder was het eigenlijk niet iets waarvan we zeiden: “Goh, wat hebben wel lekker gegeten”. Als we in de buurt van Flagstaff komen stuurt de tomtom ons weer eens een weg in die helemaal niet bestaat. Om half zeven komen we aan in Williams. Daar krijgen we ons verloren uurtje weer terug en is het dus half 6. Het motel waar we deze keer zullen overnachten ligt aan de historische route 66. Het ziet er nog leuker uit dan we hadden verwacht. Williams is een klein dorp met veel “cowboy”-invloeden. Heel gezellig dus. Bij het motel zit een restaurantje met drie schommel-picnic-tafels. Het lijkt ons een goed plan om er te gaan eten. Echt, de biefstukken zijn er zo ontzettend lekker! Na het eten gaan we meteen naar boven. De kinderen willen we om 22.00 uur in bed hebben want morgen gaat om 7.15 uur de al weer.

• 29 Juli 2008 - 18:23

Michael En Inge:

Blij dat jullie de laptop nog hebben, we wilden al smssen of die soms 'verloren'was.
    Leuk om te lezen wat jullie meemaken. Lijkt me geweldig die plaatsen en de 'echte'cowboy sfeer te beleven.
    Worden jullie niet moe van al die indrukken?
    Iedere keer zo'n jet lag (1 uur verschil) gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

We zien de volgende verhalen met plezier tegemoet.
    Groetjes uit het inmiddels warme Nederland. (michael was al per ongeluk vrijdag bij jullie langs geweest! Heeft maar in zijn eentje een biertje gedronken)

• 29 Juli 2008 - 21:22

Hans Mieke:

leuk die dorpjes wel steeds een eind rijden.
    Leuk om dat steeds te lezen zo reis je als lezer steeds een stukje mee .
    De kippengril is uitstekend hebben hem al een paar keer gebruikt.
    wensen jullie nog veel plezier

• 31 Juli 2008 - 15:27

Stien En Jaap:

Een weg die niet bestaat
    en dat door een Tom-tom
    aan gegeven is ,en toch je eind doel hebt berijkt
    wel knap vind ik
    Doeiiiiiiii