Maandag 15 julii 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu Maandag 15 julii 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karin Beugen - WaarBenJij.nu

Maandag 15 julii 2013

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Maandag 15 juli 2013
Vanochtend moesten we om 5.45 uur opstaan. Het leek wel of we gingen dauwtrappen. De koffers hadden we de avond vantevoren al zoveel mogelijk gepakt.
Toch liep het niet allemaal zo gesmeerd als dat we gedacht en gehoopt hadden. Toen het inmiddels 6.45 uur was besloten we om het ontbijt even over te slaan
en eerst maar even een taxi te nemen. We moesten naar Thonburi treinstation in Bangkok om van daaruit met een lokale trein naar Kanchanaburi te gaan. Toen we
eenmaal in de taxi zaten kwamen we na enkele minuten al in de file te staan. Een politieagent was het verkeer aan het regelen. Hij vergat ons gewoon want wij
hebben maari liefst 20 minuten staan wachten. Om half 8 kwamen we op het station aan. Snel kaartjes gekocht en toen tussen de mensen gaan staan. De trein
vertrekt met een half uur vertraging. We hebben bewust besloten om met de lokale trein te nemen. Tussen de lokale bevolking in en met een slakkengangetje
van Bangkok naar Kanchanaburi. Hoewel de trein heel vies en goor oogt is alles wel schoon. Een echt oud boemeltreintje. Omdat we nog niet ontbeten hebben
kopen we in de trein wat fruit en koffie en chocomelk.Na 1 uur komen we in een dorpje aan. Wat er aan de hand was weten we niet maar daar bleef de trein ook
zo'n drie kwartier wachten. Bij het volgende dorp stapte wel 100 schoolkinderen in. De trein zat in één keer hutjemutje vol. Rond het middaguur komen we aan
in Kanchanaburi. Aankomende nacht overnachten we in een mini floatel (hotel op het water). Het kost euro 15.60 voor 4 personen. En dan hebben we een kamer
met airco, heet water en uitzicht op het water. Als we er zijn vinden wij het meteen helemaal geweldig. De kamer heeft uiteraard geen luxe maar de kamer is
wel schoon en de bedden zijn groot. Het restaurantje wat erbij zit is supergezellig. Nadat we wat gedronken hebben gaan we het dorp/stadje in. Eerst gaan we naar
het Thailand/Birma museum. Dit museum is opgedragen aan alle krijgsgevangenen die in de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen tijdens de aanleg van de
zogenaamde "dodenspoorlijn" tussen Thailand en Birma. Door foto's en verhalen van krijgsgevangenen is het een indrukwekkend museum. Daarna gaan we naar
het War Cemetary. Hier liggen o.a. een groot aantal Nederlanders begraven van de ongeveer 2750 die in die tijd zijn omgekomen. Overmorgen gaan we een stuk
van de spoorlijn lopen. Dit gedeelte loopt dwars door de jungle. Hier zijn heel veel soldaten overleden. Eigenlijk wilden we nog even de beroemde Bridge over the
River Kwai bekijken maar het blijkt toch verder weg te zijn dan wij dachten en het was weer zo warm.
Morgen zien we de brug als we er met de trein overheen rijden. Dat vinden we voldoende. Als we weer terug zijn bij floatelletje (VN Guesthouse in Kanchanaburi)
hebben we pijn in onze voeten van het lopen. Net op het moment dat wij eten willen bestellen komt er een groep van 20 man binnen en moeten wij netjes op
onze beurt wachten. Ik geloof dat we 1,5 uur hebben moeten wachten. Iedereen werd er een beetje ongeduldig van. Het eten was wel heel lekker. Om half 10 zijn
we naar onze kamer gegaan. We zijn allemaal moe. Morgen weer een dag, dan gaan we naar een floatel die midden in de jungle ligt. Geen electriciteit en waar-
schijnlijk ook geen wifi. Jullie horen het wel weer.

• 15 Juli 2013 - 19:57

Judith:

Las net pas je verhaal over die massages waar ze ineens je T shirt omhoog trok en je BH los maakte, HYLARISCH! Moet jou weer gebeuren.
    Ook heel stoer om die insecten te eten hoor, daar ben ik ook heel benieuwd naar.
    Heel veel plezier op jullie volgende locatie en succes in de rimboe!

Groetjes van Judith.

• 15 Juli 2013 - 21:26

Maud:

Hoi Lui, Leuk weer om jullie verhalen te lezen
    Veel plezier !
    Wij gaan volgend jaar ook weer die kant op!
    Groetjes Maud

• 16 Juli 2013 - 21:17

Els:

5.45 uur opstaan, ontbijt overslaan..............ik dacht dat jullie vakantie hadden?(haha)
    Maar ja, 21.30 uur naar bed is ook niet helemaal normaal voor de Beugentjes hè?

We hebben trouwens zomer hier, eindelijk! Was natuurlijk al begonnen toen jullie nog thuis waren, dat wèl .Voorlopig zijn de weersverwachtingen t/m zondag toppie. En geukkig niet zo heet als jullie het daar hebben.
    Maar gezien het regenseizoen......nog weinig regen gehad geloof ik hè?

• 18 Juli 2013 - 21:32

Marina:

hoi hoi luitjes, wat een tijden om op te staan. ik vind het leuk om jullie te volgen, maar volgende week kan ik het niet meer dan zijn wij op vakantie. en ik doe alles via de pc en niet op het mobiel heb ik geen internet.
    geniet er allemaal lekker van. liefs aan jullie allemaal, doei doei marina